Snubben i kassan

Jag och min kompis Karin var ner på stan en sväng idag... skulle bara köpa lite snus...
Gick in på Ica mitt emot Gävles tågstation och snubben i kassan var då väldigt medveten om stuf tyckte jag...

Visst jag tycker att man borde äta vegitariskt och sånt, jag brukar tänka på små saker som man kan ändra på mm...
Miljöfrågor och dyligt.

Det finns inte mycke folk som imponerar på mej men snubben i kassan hade ett så bra förslag...

Om alla som sitter i kassan på prix, ica mm kan fråga varje kund om dom vill ha kvitto på det dom köper och sen efter ett ja eller nej kan trycka på en knapp för att skriva ut kvittot eller inte så skulle ju mycket papper sparas...
Han tog upp en stor låda me kvitton som folk inte ville ha.
Bättre för miljön och billigare för både stora och små företag som ger ut kvitton.

Jag har hört  att man kan manipulera gamla kassor men eftersom det idag finns så mycke ny teknik så kan väl nån smart snubbe komma på en knapp då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback